diumenge, 8 de desembre de 2013

Magraner - CHOKKAN - Resum fins desembre 2013

Em van regalar -crec que entre 2006 i 2007- unes petites magranetes... que procedien d'un magraner petitó, que vivia -viu encara, suposo- a la terrassa d'una veïna del bar a on jo treballava llavors.

La vaig deixar assecar -com em va aconsellar la veïna-, y per la primavera de 2008, vaig plantar unes quantes de les seves llavors.

Dels exemplars que van sortir... vaig seleccionar els quatre més forts.

Primavera de 2009:


D'aquells quatre... en vaig regalar dos a dos amics. (Un el va plantar a una torreta grossa, i viu a un balcó del barri de mar de Vilanova i la Geltrú... I l'altre el van plantar a terra, i viu a una terrassa -o pati, no recordo- d'una casa de Vallpineda. A Sitges...)

Els altres dos... els vaig deixar que anessin creixent a les mateixes torretes, a on viurien lliure i salvatgement... tot engrossint els seus troncs, i emetent un munt de branques.

Novembre de 2010:



Juny de 2011:




Més tard... vaig regalar un dels exemplars a un altre amic, que com jo... cultiva la passió per aquest art apassionant. I segurament amb el temps, esdevindrà un exemplar fantàstic...!

Aquest estiu -tal com vaig fer amb la Pistacia...- vaig passar el meu magraner petitó a una torreta molt grossa... procurant-li només la meitat de la profunditat.
Pero tal com va passar amb la Pistacia... l'evolució no em va agradar gens. I un mes més tard, tornava novament a una torreta més adient a la seva mida...

Juliol de 2013:


Agost de 2013:


Poc temps després... mirant-me'l i mirant-me'l, intentant buscar-li un estil... em vaig "envalentir", i vaig decidir donar-li una poda de formació, buscant un estil Chokan (Recte Formal).

La veritat és que va quedar bastant pobre... Però amb les branques adreçades amb filferro, i comptant que és una espècie de fulla caduca... espero que per a la propera primavera brotarà amb força, i podré -si tot va bé- trasplantar-lo a una torreta bonsai. (Òbviament, d'entrenament)

Novembre de 2013:











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada